Site İçi Arama
Paylaş
E-Posta Gönderin

Çanakkale'de Bir Tarih ve Kültür Turu

9. sınıflarımızla yolculuğumuz Bergama ile başladı. Bergama’da ilk olarak Pergamon antik şehrine(akropol) uğradık. Kentin kurulduğu tepeye teleferik ile çıktık. Pergoman’u gezerken öğrencilerimiz bu sene işlediğimiz konularla ilişki kurduklarını sordukları çeşitli sorularla fark edip, bu kenti beraber tekrar keşfettik. Buradan dünyanın ilk sağlık merkezi olan Asklepion’a geçtik. Gezimiz bittikten sonra ilk gün kalacağımız otele geçtik.

İkinci gün  Çanakkale Savaşları’na sahne olan coğrafyayı gezmeye başladık. Gezi planımız dâhilinde rehberimiz eşliğinde gezdiğimiz bölgeler; Çanakkale Deniz müzesi, Gelibolu Savaş Müzesi, Namazgâh Tabyası, Seyit Onbaşı Ziyareti, Ansak Koyu, Arıburnu gezintisi, Mehmetçiğe Saygı Anıtı, Kanlı Sırt Avustralya Anıtı, Kırmızı Sırt Tünel ve Siperler İncilemesi,57. Alay Şehitliği Ziyareti, Ertuğrul Koyu Yahya Çavuş Şehitliği, Conkbayırı, Seddülbahir Köyü, Çanakkale Şehitler Abidesi’ni tamamladık. Gün sonunda otelimiz geri döndük.

Üçüncü gün Çanakkale il sınırları içinde bulunan tarihi Truva Antik kentte başladı. Burası ayrıca Homeros tarafından yazıldığı sanılan iki manzum destandan biri olan İlyada ’da  bahsi geçen Truva Savaşı’nın gerçekleştiği antik kenttir. Truva kentin tarihsel sürecini rehberimiz eşliğinde bilgilendirilerek konularımızla da bağlantı kurarak inceledik. Son rotamız Assos Antik kenti oldu. Burada Behramkale köyü ve Athena tapınağını ziyaret ettik. Burada birçok medeniyetle ilgili buluntuları ve kalıntıları inceledik. Sonrasında  Bodrum’a doğru yola çıktık ve gezimizi tamamladık.

Sırılsıklam Olduk!

Okulumuzun en küçük bireyleri olan anasınıfı öğrencilerimizin Haziran ayı doğum günü parti teması “Islak Parti”ydi.

Okula mayoları ve havlularıyla gelen minikler öğretmenleri ve arkadaşlarıyla birlikte doyasıya eğlendiler.

Yeni bir yaşa girecek olmanın heyecanını ve mutluluğunu yaşayan minikler, Islak Parti ile doğum günlerini unutulmaz bir anı haline dönüştürdüler.

Şiir Saldım Gökyüzüne

3. sınıf öğrenci ve velilerimiz şiir söyleşisinde buluştu. Şairlerin en sevilen dizelerinin kanatlanıp uçuştuğu etkinlikte bazen duygu yüklü, bazen tebessüm dolu anlar yaşandı. Şiirlerin büyülü dünyasına yolculuk eden veli ve öğrencilerimiz evrensel bir dil olan şiirlerle duyguları dile getirmenin keyfini yaşadı.

Eskilere Hayat Veriyoruz

Artık kullanılmaz diye baktığımız, çöpe atılmak üzere kenara bırakılmış eşyalar, aslında yepyeni birer eşyaya dönüşebilirler. Eskilere Hayat Veriyoruz Projesi ile fazlalık diye baktığımız birçok eşya, muhteşem görüntüye sahip yepyeni bir eşya halini aldı. Eski bir kayığı şifonyer olarak kullanma, bir ayakkabıyı lambaya dönüştürme, çırpıcıdan mumluk, tavadan saat yapma ve çok daha fazlası. Eski eşyalardan nasıl yararlanmak gerektiğinin harika örnekleri bu sergimizde.