Site İçi Arama
TR EN
KURUMSAL
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
KAYIT BİLGİLERİ
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
TED IX ELT English Language Teaching Conference
10 Nisan 2017 Tarihinde Eklendi.
Facebook'ta Paylaş
Tweet'le
Paylaş
E-Posta Gönderin

TED IX ELT English Language Teaching Conference

Türkiye genelindeki 38 TED Okulunda ve diğer seçkin özel okullarda görev yapan yaklaşık 400 İngilizce öğretmeni TED Bodrum Koleji’nde buluştu.

IX. TED ELT (English Language Teaching) Konferansı 8-9 Nisan 2017 tarihinde TED Bodrum Koleji ev sahipliğinde gerçekleşti.

Bu amaçla 8-9 Nisan 2017 tarihleri arasında dokuzuncusu düzenlenen TED ELT Konferansının teması “Öğrenenlerin Sesini Dinlemek” (Hearing the Learners’ Voice) olarak belirlendi. Yaklaşık 400 öğretmeninin katılımının gerçekleştiği konferansta, öğrenci ve öğretmenin bakış açısından İngilizce öğrenirken ne çeşit çalışmalar yapmaktan yarar sağlandığı ve hoşlanıldığı ele alındı.

Alanda öncü isimler olan ve yurtdışından davet edilen ana konuşmacılar; Jamie Keddie “Orta Okul Öğretmenleri için Video ve Hikaye Anlatımı Söyleşisi”, Simon Ward “Pozitif Eğitim” ve Steve Darn “Proje bazlı öğrenim ve 21. Yüzyıl becerileri” başlıklı sunumlarıyla konferansa zenginlik kattılar.

Ana konuşmacıların yanı sıra, paralel oturumlarda TED eğitmenleri ve tüm seçkin özel okullardan yaklaşık 40 İngilizce öğretmeni çeşitli başlıklar altında sunum gerçekleştirdiler.

TED Bodrum Koleji Kitapsever Kulübü İkinci Buluşması

“1950’lilerin En iyi Kitapları” temasıyla yol aldığımız kulübümüzün ikinci buluşmasında filozof-sanatçı İris Murdoch’ın “Ağ” isimli kitabı üzerine konuştuk.

 

Varoluşsal unsurları bünyesinde barındıran kitap, rastlantısallık – kader ikileminin birey üzerindeki etkileri ve “başkasını tanımanın” gerçekte ne kadar mümkün olabileceği konularıyla sohbetimizin temelini oluşturdu.

 

 

“… İnsan bir insanı ne zaman sahiden “öğrenebilmiştir”? Belki de öğrenmenin imkansızlığını kavradığı,

öğrenmek arzusunu dışladığı ve en sonunda öğrenmeye ihtiyaç bile duymaz olduğu zaman.

O zaman da insanın ulaştığı şey bilgi değil, bir tür ortaklaşa varoluştur ki bu da aşkın sayısız kisvelerinden biridir.”

İris Murdoch, Ağ, s.213

 

 

 

Kitap okumak için zaman yaratmayı esas alan kulübümüzün 19 Mart 2014 Çarşamba günü saat 14.30 – 16.00 saatleri arasında UniTED Cafe’de gerçekleşecek üçüncü toplantısında ise, Türk edebiyatının usta kalemi Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Huzur” isimli kitabını okumak için sözleşip, edebiyatın birleştiren ve yenileyen etkisinin güzelliği ile söyleşimize son verdik.

 

Göknil Genç ve İshak Reyna ile Söyleşi

Dünya Çocuk Kitapları Haftası’nda bugün “Göknil Genç ile Söyleşi” etkinliğimizde müzisyen – yazarımız  öğrencilerimizle buluştu. Başarılı yazar Mozart’ın hayatını konu alan “Sihirli Mozart” kitabını anlattı. Mozart’ı daha yakından tanıma fırsatı bulan öğrencilerimiz Göknil Hanım’a merak ettikleri her konuda sorular sordular. Söyleşinin sonunda Göknil Genç kitaplarını imzaladı.

 

“İshak Reyna ile Söyleşi” etkinliğimizde ise ünlü editör, öğretim görevlisi ve yazarımız öğrencilerimizle öyküler üzerine çok keyifli bir sohbet gerçekleştirdi. Fantastik öyküler hakkında öğrencilerimizin fikirlerini aldı ve bu konuyla ilgili bütün soruları cevapladı. Öğrencilerimizin müthiş katılımıyla karşılıklı sohbet ortamı sağlandı. İshak Reyna söyleşi sona erdiğinde kitaplarını imzaladı.

 

Okulumuzun 7-B sınıfı öğrencisi Yağmur Nur Aktı söyleşilerde verdiği piyano resitali ile olağanüstü bir performans sergileyerek herkesi kendisine hayran bıraktı.

 

Sevgili Göknil Genç ve İshak Reyna’ya okulumuza gelerek öğrencilerimizle sohbet ve paylaşımları için çok teşekkür ediyoruz.

Mutfakta doğa var!

Bu ay, mutfak atölyelerimiz oldukça hareketliydi.

Geçtiğimiz haftalarda, “Yaparak, Yaşayarak Öğrenme" yaklaşımı paralelinde öğrencilerimiz;  “Toprağı Keşfediyoruz” konulu bir etkinlik yaptılar. Bahçemizden alınan toprağı sınıflarda incelediler. Toprağın içinde buldukları farklı nesneleri gruplayarak, arkadaşları ile tartıştılar. Toprağı inceledikten sonra, okulumuzda öğrencilerimiz için hazırlanmış olan tarım alanlarında sebze dikimlerini yaptılar.

 

Okul öncesi öğrencilerimiz maydanoz ve ıspanak, birinci sınıf öğrencilerimiz roka, ikinci sınıf öğrencilerimiz bakla, üçüncü sınıf öğrencilerimiz de lahana ektiler.

 

Bitki ekimi yapan öğrencilerimiz, zaman içerisinde ektikleri sebzelerinin büyüme ve gelişimlerini takip ettiler, bakımlarını yaptılar.

 

Ve dün, sonunda, birinci sınıf öğrencilerimiz, merakla bekledikleri anı yaşadılar: Yerli Malı Haftası’nda, özenle ektikleri rokaları topladılar. Koklayarak, hissederek, emek vererek büyüttükleri rokalar ile bugün, salata yaptılar. Salata yaparken de, doğal ortamda ve serada yetişen rokaları karşılaştırarak gözlemleme olanaği buldular.

 

Etkinlikten haberdar edildiklerinde “Ben roka yemem” diyen bir çok öğrencimizin, başından sonuna kendi emekleriyle yarattıkları salatayı severek tüketmeleri ise günün armağanı oldu.

 

TED Bodrum Koleji’nde, Matematik Dersleri Kalıcı Öğrenmeyi Sağlayan Etkinliklerle Renkleniyor

Okulumuz 5. ve 6. sınıf öğrencileri, Matematik öğretmenleri rehberliğinde sıvı, uzunluk, alan ve arazi ölçü birimlerini uygulamalı bir etkinlikle pekiştirdiler.

 

Öncelikle ölçü birimlerini ve bunların hesaplama formüllerini öğrenen öğrenciler, bu formüllerin günlük hayatta nasıl kullanıldığını kavramak için ölçü basamakları ve su dünyası oluşturdular. Ardından, formüllere uygun olarak oluşturdukları alan ölçüleri basamağını, uzunluk ölçüleri basamağını merdivenlerle inşa ettiler. Sıvı ölçüleri basamağını denize akan damlalarla renkli kartonları süslediler. Bu basamakları ve su dünyasını Matematik sınıfları koridorundaki duvarlarında sergilediler.

 

Öğrenirken renkli bir aktiviteyle de duvarlarını güzelleştiren öğrencilerimiz böylelikle konuları daha doğru ve kalıcı bir şekilde kavramış oldular.