Site İçi Arama
TR EN
KURUMSAL
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
KAYIT BİLGİLERİ
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
Yaşamak İstediğim Dünya
30 Ekim 2017 Tarihinde Eklendi.
Facebook'ta Paylaş
Tweet'le
Paylaş
E-Posta Gönderin

Yaşamak İstediğim Dünya

9. sınıf öğrencilerimiz, Coğrafya dersinde öğrendikleri 'Bir Harita Çiziminde Bulunması Gereken Unsurlar'  konusunu oluşturdukları hayali dünya haritalarıyla 'Yaşamak İstediğimiz Dünya' başlığında sergilediler.

Pedasa'da Doğa Keşfi

1. sınıf öğrencilerimiz Konacık Beldesinde bulunan Pedasa Antik kentini doğa yürüyüşü ve doğa gözlemi yaparak keşfetti.

2. Sınıf Öğrencilerimiz Çamdal Sanat Atölyesi'ni Ziyaret Etti

2. sınıf öğrencilerimiz Bodrum Çamdal Sanat Atölyesi’ni ziyaret ettiler. Atölyede yer alan birbirinden renkli sanat ürünlerini inceleyen öğrencilerimiz; ürünlerin ortaya çıkış süreci ve kullanılan malzemeler hakkında da bilgilendirildiler.

Bodrum'da Örnek Bir Proje; Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi Programı

TED Bodrum Koleji, Bodrum Esnaf Sanayici ve İş Adamları Derneği’yle yaptığı kurumsal işbirliğiyle Bodrum’da bir ilke imza attı.

Kariyer planlama süreci kapsamında gerçekleştirilen Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi Programıyla 135 öğrenci yaz ayları içerisinde 115 kurumda yaşam deneyimi edindi, meslek gözlemi yaptı. Bu program dahilinde öğrenciler mesleki merak, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda meslek alanlarına yönlendirildiler. Öğrenciler bir taraftan etkin bir biçimde iş yaşamına katılarak yaşamları boyunca unutamayacakları deneyimleri kazandılar. Diğer taraftan çalışma, emek, sorumluluk, yaratıcılık gibi değerleri içselleştirdiler, zaman yönetimi, sosyal ve iletişim gibi becerileri de yaşamlarına kattılar.

Yaşam Deneyimi ve Meslek gözlemi Programı’na işyerlerinin kapılarını gençlere açarak destek veren firmalara, TED Bodrum Konferans Salonu’nda düzenlenen törenle plaketleri verildi. Plaket törenine Bodrum Kaymakamı Bekir Yılmaz, İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin Geçin, Bodrum İlçe Emniyet Müdürü Ertan Sarıkaya, BESİAD Başkanı Emre Köroğlu, firma temsilcileri, öğretmenler ve programa katılan öğrenciler katıldı.

Tören, öğrencilerin yaşam deneyimleri ve meslek gözlemi yaptıkları işyerlerinde çekilen fotoğraf albümüyle başladı. Ardından ilk sözü alan TED Bodrum Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Erken, programın öğrencilerinin şimdiden yaşama hazırlamak amacı ile bu projeyi yürüttüklerini ifade ederek Okulların ve tüm eğitim sisteminin temel amacı, öğrencileri hayata hazırlamaktır. Esasen tüm eğitim kurumları bu iddia ile hareket ederler. Bununla beraber eğitim kurumları öğrenciler için korunaklı, önceden planlanmış ortam hazırlarlar. Ancak gerçek hayatta öğrenciyi çok farklı bir ortam bekliyor. Biz TED Bodrum Koleji olarak Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi Programı’nı çok önemsiyoruz. Çocukların hayata dokunmalarının çok erken yaşlarda başlaması gerektiğine inanıyoruz. Öğrencilerimiz programın ilkini bu yaz Bodrum’un değerli iş insanlarının desteği ile gerçekleştirdiler. Hepsi unutulmaz hatıralar ve yaşantılarla evlerine döndüler. ‘Büyüyorum’, ‘kendi başıma bir şeyler yapabiliyorum’, ‘yaşama hazırlanıyorum’ düşünceleri daha çok yerleşti o pırıl pırıl zihinlere. Bu programla edindikleri pratik bilgiler, deneyimler eminim ömür boyunca unutulmayacak ve onlara ileriki yaşamlarında ışık tutacaktır” dedi. Konuşmanın ardından programa katılan öğrencilerin deneyimlerinin yer aldığı bir video gösterildi. Videoda öğrenciler, söz konusu programla mesleki ilgi, merak ve becerilerinin hangi yönde geliştiğini, edindikleri deneyimlerle kariyer planlama süreçlerini yeniden biçimlendireceklerini, gerçek yaşamı gözlemlemenin kişisel gelişimlerini de ne denli zenginleştirdiğini dile getirdiler.

BESİAD Başkanı Emre Köroğlu ise BESİAD olarak bu projeyi çok önemsediklerini ifade ederek, bu projenin devamlılık kazanması için gereken her türlü çalışmayı yapacaklarını kaydetti. Köroğlu, “Çocuklarımızı şimdiden korkutmak istemem, lakin yaşam öğrencilik yıllarındakinden çok farklı. Dışardaki yaşam, iş yaşamı çok zor ve birçok engeller, bir çok zorluklar var. Sıkı bir rekabet ortamı ve sert bir var olma mücadelesi var. Çocuklarımızın ve gençlerimizin okul yıllarından başlayarak bu zorlu yaşama hazırlanması bizlere düşmektedir. BESİAD olarak bu projeyi çok önemsiyoruz. Türkiye’nin geleceği için bu tür projelerin sürekliliği çok önemli. Başta Bodrum Kaymakamlığımıza, Bodrum Milli Eğitim İlçe Müdürlüğü, TED Bodrum Koleji olmak üzere öğrencilerimize ve velilerimize çok teşekkür ediyorum. Dilerim bu ve buna benzer projeler yapmaya devam ederiz. Bu projeler aslında ülke geleceğine yapılan önemli yatırımlar olarak değerlendirilmelidir.” diye konuştu.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin Geçin eğitim ve meslek seçiminin önemine dikkat çekerek “TED Bodrum Kolejimiz hayatı okulun içine taşıdı. Çok faydalı olduğuna inanıyorum. İnsanlar duyduklarını, gördüklerini büyük oranda unuturlar fakat yaptıklarını, yaparak öğrendiklerini asla unutmazlar. Sizler de yaparak öğrendiniz, bu kazanımlar sizler için yaşamınızda yol gösterici olacaktır.” dedi.

Son olarak kürsüye gelen Bodrum Kaymakamı Bekir Yılmaz önce 2017-2018 Eğitim Öğretim yılının hayırlı ve başarılı olmasını diledi ve Eğitimi sadece teorik olarak görmemek lazım. Çocuklarımız okullar bittiği zaman sudan çıkmış balık gibi olmaması lazım. Onlara ayakta durmayı, gerçek hayatı öğretmeyi öğretmek önemli. Öğrencilik yılları hayatın en güzel yılları. Ama hayat okuldaki gibi toz pembe değil. Bu proje ile çocuklarımızın gerçek hayatı tanıması anlamında güzel işler yapılmış. TED Koleji ve iş adamlarımızı tebrik ediyorum, projeye destek veren kamu kurumlarımıza teşekkür ediyorum. Biz bu tür çalışmaların her zaman yanındayız.” diyerek projeye verdiği desteği  belirtti.

Programla ilgili görüşlerine başvurduğumuz TED Bodrum Koleji Müdürü Sevinç Zeren, “21.yüzyıl okulları, yaratıcı, yenilikçi, teknolojiyi bir araç olarak kullanan okullar olduğu kadar öğrencilerine öğrenme süreçlerinin yaşam boyu süreceğinin farkındalığını kazandıran okullardır. Eğitim ve öğretime ilişkin tanımlarının değiştiği günümüzde daha fazla otantik öğrenmelere, gerçek yaşamla ilişkilendirilmiş, teorik bilgiyi çok çeşitli uygulamalarla yaşama aktarabilen öğrenme alanları yaratmak okulların üstlenmek durumunda kaldığı işlevlerden biri haline geldi. Bu ihtiyacın doğurduğu zorunluluk kaçınılmaz olarak okulların öğrenme ekolojisi yaratmalarına neden olacak. Biz de Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi programıyla öğrenme ekolojisi yaratmaya çalıştık. ‘21.yüzyıl becerileriyle donanmak ve günümüzle uyumlu kariyer planlaması yapmak için öğrenme ekolojisini genişletiyoruz’ hedefiyle yola çıktık. Sevinçle görüyorum ki zamanın ruhunu yakaladığımız ve hedefimize ulaştığımız bir çalışma olmuş. Programla birlikte öğrencilerimiz etkin olarak yaşamda yer alarak güçlü ve geliştirilmesi gereken yanlarını keşfetmişler, kitaplarda yazanlar, derslerde anlatılanlarla gerçek yaşamı harmanlama şansına sahip olmuşlar, emeğin değerini teslim ettikleri gibi çalışma kültürüyle donanmışlar. Gerçek eğitim çıktıları bunlar. Veli, kurum sahipleri, okul ve öğrencilerle, programın tüm paydaşlarıyla bir bütün olarak gerçekleştirdiğimiz çalışmanın öğrencilerimizin çok yönlü gelişimlerinde önemli payı olacağına yürekten inanıyoruz.” dedi.

Konuşmaların ardından Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi programına destek veren firmalara teşekkür plaketleri takdim edildi. Ödül töreninin ardından yine okul öğrencilerinin verdiği mini konser eşliğinde kokteyl düzenlendi.

Atölyelerimizden Satsuma Kolonyası Kokusu Geliyor

Öğrencilerimizin yaparak-yaşayarak öğrenme serüveni tüm hızıyla devam ediyor.

 

Okulumuz lise hazırlık sınıfı öğrencileri Fen Bilimleri öğretmenleri Özge Gönlübeyaz ve Ahmet Eren rehberliğinde bahçeden satsuma toplayarak atölyelerimizde bir araya geldiler.

 

Zeytinyağı ve etil alkol ile satsuma kabuklarını ezerek soğuk sıkma yöntemiyle esans yapmayı öğrenen öğrenciler satsuma esanslarından kolonya ürettiler.

 

Etil alkol, su ve esansı uygun ölçülerle karıştırdıklarında kolonya üretilebileceğini keşfeden öğrenciler, 9.sınıfa geçtiklerinde görecekleri kimya dersinin günlük yaşamla ilişkilendirilebileceğini yaşayarak, yaparak öğrenmiş oldular.