Site İçi Arama
TR EN
KURUMSAL
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
KAYIT BİLGİLERİ
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
Düşünceler Sözleşince Deneme Atölyesi
21 Mart 2017 Tarihinde Eklendi.
Facebook'ta Paylaş
Tweet'le
Paylaş
E-Posta Gönderin

Düşünceler Sözleşince Deneme Atölyesi

6. ve 7. sınıf öğrencilerimiz deneme yazarı Osman Torun ile birlikte “Düşünceler Sözleşince” adlı deneme üzerine atölye çalışması gerçekleştirdi. Öğrencilerimizin deneme türü ile ilgili sorularına cevap bulduğu söyleşide öğrencilerimiz ayrıca dünyaca ünlü Montaigne’le temsili olarak tanıştı. Öğrencilerimizle karşılıklı fikir alışverişine dayalı etkinlikte, deneme türünün ‘öznellik’ ve ‘İçtenlik’ gibi niteliklerine uygun paylaşımlar oluşturulmaya çalışılarak, öğrencilerimizin kendi iç seslerini duymalarını sağlayamaya dönük uygulamalar da gerçekleştirildi.

Öğrencilerimiz Uluslararası Science Cup Polaris 2017'de

Çek Cumhuriyeti’nde düzenlenen  Uluslararası bilim yarışması “Science Cup Polaris 2017” de öğrencilerimz ilkokul ve lise  seviyesinde Türkiye 2.si, ortaokul seviyesinde Türkiye 3.sü  olmuştur.

Bu yarışmaya okulumuzdan ilköğretim, ortaokul ve lise öğrencilerimiz katılmıştır. Öğrencilerimiz  her ay verilen görevlerini yaratıcı düşünceleri ve özverili çalışmalarıyla başarıyla tamamlamışlardır. Bu görevlerde öğrencilerimiz öncelikle bilimsel süreç basamaklarını takip ederek verilen konuyla ilgili bilimsel kavramlarla/teorilerle ilgili araştırma yapmışlardır. Araştırma sürecini tamamlayan öğrencilerimiz görevlerini en iyi şekilde tamamlayabilmek için yaratıcı tasarımlar geliştirmişlerdir. Düzenli çalışmalarıyla tasarımlarını gerçek projeler haline getirerek, görevlerini tamamlamışlardır. Tüm çalışma aşamalarını gösteren aylık raporlarını hakemler ile paylamışlardır. Öğrencilerimizin tasarım yapma, yaratıcı düşünme ve üretkenlik becerilerinin geliştiği, bilimsel bilgilerini problem çözme becerilerini geliştirmede başarıyla kullandıkları görülmüştür.

İlkokul öğrencilerimiz  aylık görevlerini 87,75 ortalama ile tamamlayarak Türkiye 2.si olmuşlardır.

Ortaokul öğrencilerimiz  aylık görevlerini 97,75 ortalama ile tamamlayarak Türkiye 3.si olmuşlardır.

Lise öğrencilerimiz  aylık görevlerini 87,75 ortalama ile tamamlayarak Türkiye 2.si olmuşlardır.

İlkokul  RIGEL Takımı öğrencileri: TAKIM 2 gruptan oluşmaktadır.

Kulüp Öğrencileri: Kerem YÜKSEL - Eylül ÖZDOĞAN - Defne TOSUNOĞLU - Rüzgar Ege KIRLI - Denizhan GÜNEŞ - Pamir ÖZKAN - Kumru CİNDORUK - Dilara OCAK - Ata SÜNBÜL - Can ATACAN

Okul sonrası gönüllü olarak çalışmalara destek olan öğrenciler: Ayşe Zeynep AYANOĞLU - Semiha Yaşam YENİLMEZ - Batuhan BABAYİĞİT - Timur SABUNCUOĞLU - Kuzey EGE - Emre ACAR

Danışman öğretmen: Yasemin Demir

Ocak ayı: 88

Şubat: 85

Mart: 85

Nisan: 93

Ortaokul SPACE Takımı öğrencileri: Emre Çavdar .Deniz Süzen, Selen Şengül, Ata Deniz

Tayman ,Zeynep Şen

Danışman öğretmen: Pelin Kılıç

Ocak  :100

Şubat :100

Mart : 98

Nisan :93

Lise IMPOSSIBLE  Takımı Sude Su Ülker, Tanla Çakir, Mürvet Kalın, Mustafa Tuna Gümüşel, Efe Akarsu, Ata Emre Bayır, Deniz Sinop

Danışman öğretmen: Ahmet Eren

Alınan puanlar:

Ocak 96
Şubat 97
Mart 75
Nisan 82

Yarışma linki: http://www.sciencecup.eu/

 

Hamurdan Kitaplar Yaptık

Dünya Çocuk Kitapları Haftası kapsamında 1. sınıf öğrencilerimiz bir günlerini anne-babalarıyla birlikte eğlenerek geçirdiler. Üç farklı zamanda üç farklı sınıf için Tülin Kozikoğlu’nun sırasıyla İnatçı Kirpi Mina, Mutsuz Kedi Dila ve Öfkeli Örümcek Rıza kitapları okundu. Ardından öğrencilerimiz ve velilerimiz okunan kitaplardaki karakterleri oyun hamurlarıyla üç boyutlu olarak canlandırdılar.

“Sensörgör” ile Adımlar Hızlanır Kazalar Azalır”

Milli Eğitim Bakanlığı ve TUBİTAK işbirliğinde bu yıl 9.uncusu düzenlenen İlköğretim öğrencilerine yönelik "Bu Benim Eserim" Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışmaları Ödül Töreni geçtiğimiz hafta gerçekleşti.

Muğla il genelinde 61 eser arasından 12 proje seçildi. Törene, Fen Bilimleri öğretmenimiz Özge Gönlübeyaz'ın rehberliğinde, öğrencimiz Özge Ece Dede’ nin hazırlamış olduğu “Sensörgör” isimli projeyle katılındı.

Öğrencimiz Özge ile yaptığımız kısa söyleşide bize “sensörgör’ ün “ görme engellilerin gündelik hayatlarını kolaylaştırmak ve olası kazalara engel olmak için böyle bir çalışma yaptığını paylaştı ve bize ürün hakkında da kısa bir bilgi verdi. 

Özge; görme engelliler için hazırladığı gözlük üzerinde sağ ve sol görüş alanında sensörler oluşturmuş, bu sensörler 2, 5 metreye kadar çevrede olan cisimleri algılıyor ve çıkardığı sinyallerle kullanıcıyı uyarıyor. Kullanıcı çevresinde bulunan cisimlere yakınlaşmaya devam ettiği zaman sinyal seslerinde artış oluyor ve bu şekilde kullanıcıyı olası bir kazadan koruyor. Gözlük üzerinde bulunan kulaklık vasıtasıyla çıkan uyarıcı sesleri sadece kullanıcı duyabiliyor. Bu komutları kişinin bel kısmında taşıyacağı şarjlı bir akü destekliyor. Kullanıcı istirahat halinde iken “sensörgör” de bir sonraki yürüyüş için şarj oluyor.

Öğrencimizin görme engellilerin hayatı kolaylaştıracak bilimsel projesi için tebrik eder, başarılarının devamını dileriz…

TED BODRUM KOLEJİ ÖĞRENCİLERİ TED ANKARA KOLEJİ MEZUNLARI İLE “TED’Lİ OLMAK” KONUSUNDA SÖYLEŞTİ

 

28 Şubat 2013 Perşembe günü, TED Ankara Koleji mezunlarından Sn.Dr. Murat AKŞİT,

Sn. Demet BUYURMAN ve Sn. Özer ERKE, TED Bodrum Koleji 3., 4., 5. ve 6. Sınıf öğrencileri ile bir araya geldi.

 

Öğrenciler ile mezunların buluştuğu etkinlikte, TED mezunu olmanın bağlılığı, hissi ve yaşattıkları hakkında keyifli bir söyleşi gerçekleştirdiler.

 

Konuklarımız, kendi okul süreçlerini, anılarını, kurdukları arkadaşlık ve dostluklarını, iyi bir eğitim için TED Kolejli olma varlığının hayatlarına sağladığı güç ve zenginliği öğrencilerimize anlattılar. Bu temel değerler ışığında, eğitim almak, büyümek, gelişmek ve hayatı paylaşmanın çok güzel bir duygu ve fark olduğunu dile getirdiler.

 

Bu keyifli söyleşide, öğrencilerimizin konuklarımıza merakla yönelttikleri sorular ile devam etti.