Site İçi Arama
TR EN
KURUMSAL
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
KAYIT BİLGİLERİ
ANAOKULU
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
İstiklal Marşı'ının Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Törenimiz
12 Mart 2018 Tarihinde Eklendi.
Facebook'ta Paylaş
Tweet'le
Paylaş
E-Posta Gönderin

İstiklal Marşı'ının Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Törenimiz

İstiklalimizin sembolü, hem sözleri hem de ruhu itibarıyla gerçek bir bağımsızlık beyannamesi olan İstiklal Marşı’mızın kabulünün 97’nci yılı dolayısıyla okulumuzda bir tören düzenlendi. Tarih Öğretmenimiz Dilara Vural’ın günün anlam ve önemini belirten konuşmasını yapmasının ardından 4. sınıf öğrencimiz Leyla Can Özyılmazel İstiklal Marşı'nı coşkuyla seslendirdi. Tüm şehitlerimizi ve Türk Milletinin duygularını büyük bir başarıyla dizelerine aktaran, edebiyat tarihimizin en önemli şairlerinden biri olan Mehmet Akif Ersoy’u bir kez daha saygıyla anıyoruz.

1 Kitap, 1 Şiir, 1000 Yorum

9. sınıf öğrencilerimiz “Şiir eğer doğru bakış açısı ile değerlendirilirse herkes tarafından anlaşılabilir ve yorumlanabilir “ fikrinden hareketle “1 Kitap, 1 Şiir, 1000 Yorum” etkinliğini gerçekleştirdiler. Kütüphanemizde gerçekleştirdikleri etkinlikte ünlü şairlerin kitaplarından şiirler seçen öğrencilerimiz seçtikleri şiirleri guruplar halinde yorumladılar.

TED BESİAD Ortak Projesi Start Aldı

TED Bodrum Koleji ve Bodrum Esnaf Sanayici ve İş Adamları Derneği ile kurumsal işbirliği içinde yürüttüğümüz Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi Programı, veli ve öğrenci sunumuyla başladı.

Sunumda açılış konuşmasını TED Bodrum Koleji Genel Koordinatörü M. Fırat Asyalı yaptı. Asyalı konuşmasında öğrencilerin çok yönlü gelişimlerinde gerçek yaşamla buluşmalarının önemini dile getirerek “Günümüzde daha fazla gerçek yaşamla ilişkilendirilmiş, teorik bilgiyi çok çeşitli uygulamalarla yaşama aktarabilen öğrenme alanları yaratmak okulların üstlenmek durumunda kaldığı işlevlerden biri haline geldi. Artık değer ve beceri odaklı öğrenmelere, öğreneni sürece çok daha fazla dahil etmeye ihtiyaç duyuyoruz.” dedi.

Arkasından TED Bodrum koleji PDR uzmanı Barış Aygener, Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi programıyla Bodrum’da, eğitimsel ve pedagojik anlamda zamanın ruhunun yakalandığı bir öğrenme ekolojisi yaratılacağını belirterek “Programla birlikte öğrencilerimiz etkin olarak yaşamda yer alarak kendilerinin güçlü ve geliştirilmesi gereken yanlarını keşfedecekler, kitaplarda yazanlar, derslerde anlatılanlarla gerçek yaşamı harmanlama şansına sahip olacaklar, emeğin değerini teslim ettikleri gibi çalışma kültürüyle donanacaklar, karşılaşacakları birçok sorunu öğrenme fırsatına dönüştürmeyi deneyimleyecekler, kurdukları ilişkilerle sosyal yaşam becerilerini artıracaklar. Gerçekleştirdikleri yaşam deneyimi ve meslek gözlemleri, farklılaştırılmış ve kişiselleştirilmiş kariyer planlama süreçlerinde kendilerine yol gösterici olacak.” dedi. Aygener, "Dünyada insan ömrü uzuyor, dolayısıyla çalışma yaşam süresi olabildiğince uzadı, bunun sonucunda emeklilik kavramı da geçerliliğini yitirdi. Artık bir insan uzun yaşamı boyunca 50 yıla yakın çalışmak durumunda. Hız ve değişim çağında üniversite diplomalarının raf ömrü, 5-6 sene ile sınırlı. Gerek çalışma yaşamının uzaması gerek mesleklerin ömrünün kısalması sonucu, günümüzde çoklu meslekler geçerli. Artık gençlerimiz birden fazla mesleğe sahip olmak zorundalar ve belki de on-on beş iş değiştirmek durumunda kalacaklar. Ülke olarak 40-50 yıl önce, o günün ihtiyaçları gözetilerek kurulmuş üniversite bölümlerini acilen revize etmeliyiz. Çok çalışmalı ve değişen koşullara hızla uyum sağlamalıyız. Bir an önce 21.yüzyıl becerileri olan, yaratıcılık, inovasyon, eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği becerilerimizi artırmalıyız. İşimizi yaparken teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanmayı öğrenmeliyiz. Ve elbette, liderlik, esneklik, inisiyatif alma ve bireysel ve ekip çalışmasına yatkınlık gibi yaşam ve kariyer becerilerini kendimize katmalıyız. Ancak bu yeni donanımlarla tahmin bile edemeyeceğimiz gelişmelerin bizi beklediği yüzyılımıza nesillerimizi hazırlayabiliriz. Yaşam Deneyimi ve Meslek Gözlemi Programı, geleceğe hazırladığımız gençler için gerçek bir öğrenme fırsatı.” diye konuştu. 

Program tanıtımının ardından söz alan Bodrum Esnaf Sanayici ve İş Adamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Köroğu, Bodrum’un etkili ve geniş üye sayısına sahip sivil toplum örgütü olarak gençleri geleceğe hazırlayacak bir eğitim projesinde TED Bodrum Koleji ile kurumsal işbirliği içinde olmaktan gurur duyduğunu belirterek “Söz konusu projeyi duyduğumuzdan itibaren böylesine önemli bir programa BESİAD olarak destek vermeliyiz, diye düşündük. Yıllardır çalışma yaşamının içinde bir insan olarak gençlerin gerçek yaşamla  karşılaşmış olmalarının değerini biliyorum. Gençlerin sorumluluk, üretkenlik, yaratıcılık gibi değerleri ve iletişim, zaman yönetimi gibi becerileri kazanmalarının ancak bu gibi fırsatlarla mümkün olacağına inanıyorum. Bundan sonra da TED Bodrum Koleji’nin eğitim projelerine elimizden geldiğince destek vermeye çalışacağız.” dedi. 

TED Bodrum Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Erken yaptığı teşekkür konuşmasında BESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Köroğlu’na ve bağlı işletmelere programa verdikleri destekten dolayı teşekkür etti.

 

Toprak, Güneş, Su, Tohumlar...

TED Bodrum Koleji Anasınıfı öğrencileri olarak okulumuzun tarım alanınındaydık.

 

Sınıfımızdan çıkıp tarım alanına ulaşıncaya kadar ormanda yolculuk yapıyormuş hissine kapıldık. Öğretmenlerimiz okulumuzdaki çok çeşitli ağaç ve bitki türlerini gösterdi. Onlara dokunduk, kokladık, hatta tatlarına baktık.

 

Tarım alanına geldiğimizde bize çapa ve kürek verdiler. Toprağın nefes alması için çapalanması gerekiyormuş. Biz de var gücümüzle toprağa nefes aldırmaya çalıştık.

 

Sonra havalanan toprağı ıspanak tohumlarıyla buluşturduk. Can suyunu vermeyi de unutmadık.

 

Bu ıspanakları biz ektik ve onlardan sorumluyuz. Zaman zaman gidip su vermemiz ve çapa yapmamız gerekiyor. Ispanaklarımızın büyüyeceği günü sabırsızlıkla bekliyoruz. Şimdiden ıspanakla hazırlayacağımız birbiriden güzel yiyeceklerin hayalini kurmaya başladık… 

"Yaşamak İstediğim Yerin Haritası"
Okulumuzun 9. sınıf öğrencileri, Coğrafya dersinde öğrendikleri 'Bir Harita Çiziminde Bulunması Gereken Unsurlar'  konusunu oluşturdukları hayali dünya haritalarıyla 'Yaşamak İstediğimiz Dünya' başlığında sergilediler.